Pomozte vývoji webu a sdílení článku s přáteli!

Každý, kdo trpí obezitou, se chce snadno zbavit kil. Bariatrická chirurgie - bandážování žaludku mu v tom může pomoci. Podstata tohoto postupu je jednoduchá: latexový prstenec se položí na horní část žaludku, což neumožňuje člověku jíst příliš mnoho.

Indikace pro bandáž žaludku

Hlavním faktorem při výběru takové metody hubnutí byl ukazatel BMI - index tělesné hmotnosti. Pro výpočet indikátoru je nutné provést následující výpočty: tělesná hmotnost (v kilogramech) dělená výškou (v metrech čtverečních). Norma BMI má ukazatele 18 kg / m2 - 25 kg / m2, hodnoty od 25 do 30 kg / m2 jsou považovány za pre-obezitu, nad 30 kg / m2 jsou rozděleny do obezity různého stupně.

Indikace pro bandáž žaludku je přebytek tělesné hmotnosti u mužů o 45 kg, u žen - o 36 kg, i když se jedná o relativní údaje. Snadná metoda hubnutí je doporučena pro ty klienty, kteří nebyli schopni zhubnout dietou a pravidelným cvičením. Je důležité poznamenat, že žaludeční páska je vhodná pouze pro pacienty s trvale vysokou úrovní sebevědomí. Budou muset radikálně změnit své stravovací návyky a pravidelně navštěvovat odborníka na pozorování, teprve pak se rychle sníží tuková tkáň.

Lékařský způsob hubnutí je doporučován pro osoby, jejichž plnost je vyvolána nesprávným metabolismem nebo některými chorobami (diabetes, problémy s endokrinním systémem), zatímco ani dobrá strava nebo aktivní cvičení nepomáhají vrátit tělo zpět do normálu. Lidé, kteří jsou silní kvůli nezdravé stravě a sedavému životnímu stylu, by neměli být nabídnuti operaci, ale sportovní a diety.

Operace redukce žaludku

Tento postup snižuje vstřebávání živin v žaludku, což pomáhá pacientovi ztratit až 50% počáteční hmotnosti, takže instalace bandáže je předepsána velmi plnohodnotným pacientům. V takových případech je obzvláště efektivní. Před provedením operace ke snížení žaludku se pacientovi doporučuje, aby se poradil s psychologem. Problém je v tom, že zotavení těla po bandážování je obtížné, člověk může dlouhodobě zůstat v silném psychickém stresu. Psycholog pomůže pacientovi učinit správné rozhodnutí.

Příprava na bandáž žaludku

Týden před plánovaným termínem bandáže je pacientovi předepsána speciální dieta. U obézních lidí v jaterních buňkách je vysoký obsah tuku, což má za následek zvětšení velikosti jater. To může významně zasahovat do operace, protože levý orgánový lalok pokryje žaludek a jícen. Lékař prostě nebude mít přístup k pracovnímu poli a bude nucen provést operaci.

Příprava bandážování žaludku zahrnuje podání řady testů. Mezi ně patří: obecné klinické testy moči a krve, testy na HIV, hepatitida, syfilis, které se provádějí maximálně jeden měsíc před operací. RTG hrudníku, vyšetření žaludku. Pacient jde na recepci terapeuta, odborníka na výživu a dalších specialistů.

Týden před tím, než bandáž přestane užívat nesteroidní drogy a aspirin, zhoršuje srážení krve. Estrogeny jsou tento týden zrušeny a hypoglykemická činidla jsou odebírána během jednoho dne. V předvečer operace, můžete mít večeři, ale sutra a nemůžete jíst nebo pít, dokud proces sám. Výjimkou jsou léky předepsané anesteziologem před bandážováním. Tablety je nutné polykat a vypít sklenicí vody.

Metoda bandáže žaludku

Obvazový přístroj je prázdná manžeta, která se připojuje k portu tenkou trubicí. Pokud lékař umístí manžetu do břicha, pak je port nainstalován pod kůži. Přístroj pracuje pouze tehdy, jsou-li dutiny naplněny kapalinou, častěji se pro tento účel používá roztok chloridu sodného. Pro vstup do portu se používá tenká jehla.

Od roku 2004 se bandáž na žaludku provádí laparoskopickou metodou, to znamená, že všechny abdominální manipulace se provádějí malou punkcí v břišní stěně. Lékař do ní vloží kameru, která přenáší obraz barevně. Chirurg vidí vše, co se děje na monitoru počítače, a provádí nezbytné úkony uvnitř břišní dutiny. Nástroj (spojovací trubka, manžeta) se vkládá přes rychle se hojící horizontální řezy. Účelem metody bandáže žaludku je držet manžetu kolem žaludku a spojit ji s nastavovacím portem (viz foto).

Prsten na žaludku

Toto zařízení je navrstveno na horní část žaludku, nad prstencem zůstává kapacita nejvýše 20 ml. Jídlo vstoupí do této části žaludku a přitlačí ke stěnám. Výsledkem je, že mozek dostane signál sytosti, i když člověk jedl docela dost. Kruh na žaludku vám nedovolí jíst více místa, celkový kalorický obsah denní stravy se sníží, což bude příčinou úbytku hmotnosti. Je třeba poznamenat, že po operaci je nutné se vyhnout hrubým vláknům, jako je tvrdé maso, greeny v nepomleté formě atd.

Mělo by být řečeno několik slov o komplikacích, které mohou vzniknout po operaci. Při bandážování je riziko stejné jako u mnoha jiných chirurgických zákroků. To může být infekce v obvazu nebo akutní obstrukci. Někdy existují specifické problémové situace, které nejsou zmíněny v obecné operaci. Tam jsou docela neobvyklé případy komplikací, například, zhroucení obvazu do lumen zažívacího traktu a výstupu s výkaly.

Cena operace redukce žaludku

Náklady na provoz se skládají z několika složek. Nejdražší částí je spotřební materiál, který mohou být vyráběny různými výrobci. Cena operace na snížení žaludku bude záviset na volbě silikonového prstence (naší nebo zahraniční výrobě). Organizace všech částí procesu ovlivňuje náklady na operaci, protože se na ní podílí nejen chirurg, ale také anesteziolog, terapeut, resuscitátor, provozní a ošetřovatelské sestry.

Kolik stojí operace snižování žaludku? Zavolejme následující ceny v Moskvě:

• S použitím švýcarského obvazu - 159 000 s.
  • Pokud používáte americký obvaz - 201 600 p.
  • Francouzský bandážový model - 220 600 r.
  • Použití přípravku Permacol bioclagen - 158 400 r.

Kontraindikace pro bandáž žaludku

Existuje celý seznam kontraindikací pro chirurgii:

• mladší než 18 let;
  • těhotenství;
  • alkoholismus;
  • zvýšený tlak;
  • kontraindikací žaludeční bandáže mohou být chronické infekce, které mohou znečišťovat oblast operace;
  • přítomnost autoimunitních onemocnění;
  • chronická pankreatitida;
  • poruchy srdce, plic, cév;
  • portální hypertenze;
  • cirhóza jater;
  • patologii jícnu;
  • peptický vřed nebo duodenální vřed.

Recenze

Kateřina, 33 let

V posledních letech byla hmotnost udržována na 108 kg a žaludek zasahoval do pohybů. Jedna touha zhubnout nestačí, tak jsem se rozhodl pro operaci. Trvalo to 2 týdny, když jsem snížil žaludek. Období provozu a obnovy proběhlo hladce. Množství konzumovaných potravin se snížilo, ale chuť k jídlu je dobrá, a to i podivně. Chci k závěru: nelituji své volby.

Alexander Sergeevich, 43 let

Jsem pacientem kliniky. Dostal jsem zeštíhlující obvaz a o den později došlo k silnému otoku v místě operace. Já sám nemohu pít, tekutina se vstřikuje jehlou. Nemůžu říct, že jsem byl zvlášť zraněn, všechno bylo tolerantní a doufám, že to stálo za to. Počkáme na pozitivní výsledek.

Svetlana, 39 let

Vím z první ruky, co se nazývá operace ke snížení žaludku. Před rokem a půl prošel tento postup. Mé uzdravení po operaci bylo dlouhé a nebylo snadné, vyvinul jsem těžký edém, takže jsem musel podstoupit léčbu pod dohledem lékařů. Před operací byla moje hmotnost 135 kg, po 1, 5 roce jsem váží 63 kg.

Igor, 48 let

V létě mám bandáž žaludku. Samotná operace a zotavení proběhly bez problémů, ale vyskytly se komplikace - závratě a časté zvracení. Je nepříjemné, že žaludek často hlasitě huká. Nelituji však, že jsem se rozhodl pro operaci. Snížilo se množství konzumovaných potravin a začalo hubnutí.

Kategorie: